torstai 30. kesäkuuta 2011

Mun haitari

Eilen tuli taas yksi mun lempiohjelmista, eli Hopeinen ja Kultainen harmonikka. Kyllä ne pienet ihmisetkin ovat taitavia. Tuomaritkin oli tällä kertaa fiksuja.Oltiin ihan samaa mieltä voittajasta, vaikka kyllä ne molemmat pojat oli tosi hyviä,eikä se tyttökään huono ollut. Miten ihmeessä niiden sormet onkin niin vikkelät? Hopeisen harmonikan voitti myös mun suosikki, niin ei verenpaineetkaan nousseet, eikä tarvinnu telkkaa pihalle heittää. Tänään on kiva nähdä kuin se poika pärjää siinä Primus Ikaalisessa. Pidetään peukkuja, että pärjää.

Mutta mun haitari on ostettu sinä vuonna, kun oli yleislakko. Olikos se vuonna -56? olenkos mä jo niin kauna elänyt, vaikka oon vasta sen 35, tai niin kun Vilukissi kuureksantoista :)
Oltiin äidin kanssa katsomassa elokuvaa, missä Vili Vesterinen soitti Säkkijärven polkkaa. Se oli niin helpon ja mukavan näköistä touhua, että mä oli vakaasti sitä mieltä, että kunhan vaan saan haitarin käsiini , niin siitä se lähtee mun musiikillinen ura.
Seuraavana jouluna sainkin tämän haitarin, mutta se olikin jotenkin huonosti tehty, koska se ei suostunut soittamaan Säkkijärven polkkaa, eikä mitään muutakaan kappaletta, vaikka mä sitä kuin veteli. Ihan halpakaan se ei ole ollut. Hinta näkyy vieläkin kyljessä 1350mk. Mitä silloin on saanut sillä rahalla, ( muuta kun haitarin) mikä on ollut silloin palkka, siitä mulla ei ole harmaata aavistustakaan.

Vähän se on matkanvarrella kärsinyt ja ihmettelen ,että se on säilynyt kaikista niissä muutoissa mitä ollaa tehty. Mähän olen elämäni aikana muuttanut 15 kertaa.
Marika joku vuosi sitten sano, että "kun sä kuolet, niin saanko mä tän?" Mä lupasin


6 kommenttia:

  1. Ihana yksirivinen on haitarisi! Wautsi!
    Harmi, että jäi eilen yhteislaulujen takia katsomatta harmonikkafinaalit, semifinaalithan oltiin paikanpäällä silloin maaliskuun alussa.
    Kyllä minunkin haitarissani on vielä sisällä tuo Säkkijärven polkka, soittaa vaan että "viikustavaakusta puffapuffaa..." eikä se kuulosta säkkijärveläiseltä lainkaan. Mut harjoitellaan sinnikkäästi, eikös?

    VastaaPoista
  2. Eto on pelisi :) Jospa sillä on joku jo soittanut sen säkkijärvenpolkan, eikä siell äole enää yhtään polkkaa jäljellä.

    VastaaPoista
  3. Hieno oli ohjelma ja samaa minäkin ihmettelin kuinka nopeita niiden sormet ovat.
    Komia sulla on haitari, meillä mökillä kanssa, isän peruja, hän soitti minä en osaa, muuta kuin vedellä aina muutaman kerran vuodessa ettei mene pilalle ;-)

    VastaaPoista
  4. Haitarimusiikki on ihastuttavaa, tykkään! Anppiukko osti haitarin mökille, kun kuuli että olin kiinnostunut. Oma taatani osasi soittaa.

    Itse harjoittelen soittamaan aina kesäisin, mutta voin kertoa ettei olla vielä lähelläkään säkkijärven polkkaa :D

    Jotain komppeja osaan soittaa.

    VastaaPoista