keskiviikko 29. heinäkuuta 2009

Vieraita laiturilla

Mä en kauheesti tykkää, kun linnut tulee laiturille, mutta olkoot. Naapurin lapset niitä tarpeeksi hätyttää. Mahtaakohan tämä porukka olla Telkkiä? En tiedä.

Niitä ei kovin lähelle pääse. Etenkin poikaset ovat kovasti arkoja. Tosi vähän on tänä vuonna ollut mitään poikueita. Yhden sorsapoikueen olen nähnyt, eikä siinäkään ollut kuin neljä poikasta.

Meil on nyt puhtaita mattoja! Olis nyt vaan satamatta, että saatais nää kuivaksi. Meillä on ikuinen kilpailu kumpi pesee matot. Entinen poikaystävä vetoo aina siihen, että sulla on varmaan muuta tekemistä, kitke vaikka noita kukkias. Tää menee pian siihen, kun se ruuan laittokin, että tehkööt vaan ihan ite. No joka tapauksessa. Puhtaitten mattojen puolesta saa tulla talvi.
Mä olen ollut varmaan edellisessä elämässä joku arbi. Syystä että, kun kirjoittaessa meinaa noi vokaalit jäädä pois. Joskus olen kuullut, että arbian kielessä ei kirjoiteta kun konsanantit, vai oliko se vokaalit :)

17 kommenttia:

  1. Komea tuo puhtaitten mattojen rivistö, aivan voi tuntea mäntysuovan tuoksun.

    VastaaPoista
  2. Talvi ei tule viälä pitkään aikaan, on vasta kesä.

    VastaaPoista
  3. Matonpesu on hauskaa puuhaa kauniina kesäpäivänä. Onni on, jos ne saa samantien kuiviksi.

    VastaaPoista
  4. Mattopyykki kuuluu kesään :). Mutta sekin on muuttunut arkisemmaksi painepesurin myötä, ainakin meillä. Ennen ne raahattiin merenrantaan ja käsin hangattiin puhtaiksi. Työn jälkeen maistui kahvi ja muut eväät. Se oli eräänlainen kesäretki :D.

    VastaaPoista
  5. Miksi et pidä siitä, että linnut tulevat laiturille? Itse ihastelisin lintuja hymy korvissa, kun tykkään niin kovin kaikista eläimistä :) Niin ja ovat nuo telkkiä :)

    Minä olen muuten aloittanut aivan uuden blogin! Vanha blogini luultavasti poistuu jossain vaiheessa kokonaan. Nimeni takaa löydät tien uuteen blogiin, lämpimästi tervetuloa :)

    VastaaPoista
  6. Marika. Inhottaa kun ne paskoo laiturin. Itse tykkään aamulla kun menen uimaan istuskella laiturin nokalla. Kun linnut majottuu siihen niin aina on eeltä pestävä koko laituri. Siksi en välittäis,että ne siihen majottuu.

    VastaaPoista
  7. Telkkien mielestä siinä on varmaan tosi hieno tauko- ja lepopaikka. Mutta onhan ne kovia kakkimaan.

    VastaaPoista
  8. Hieno on mattorivistö, meillä jäi vielä pesu seuraavaan mökkikertaan, aina ei voi valita mitkä asiat tulevat ekaksi.

    VastaaPoista
  9. Mä arvelinkin, että liittyy varmasti siihen jätöstelyyn. Kovasti noista linnuista kyllä irtoaa sitä kakkaa :)

    VastaaPoista
  10. Mitäs jos laittais siihe laituriin sellasen kyltin mis ois linnun kuva ja ruksit päälle?
    Tai että Olkaa hyvät ja kakkikaa laiturilta mereen. Kiitos!
    Entä jos tekis niille ihan pikkuruisen oman laiturin siihen viereen?
    Eikäko vaan aattelin, koska minäkään en mieluusti niissä kakkikasoissa aurinkoa ota, ja oon tuota ongelmaa pohtinut...

    VastaaPoista
  11. Tänään on hyvä päivä kuivattaa, mutta vie huomenna jo johonkin katon alle.

    Linnut ovat ihania, mutta lokkilauma laiturilla ei ole kuitenkaan ihan kiva. Voisivat mennä rantakiville. Minun piti klikata isoksi ja katsoa, mikä tuo lintu on, mutta nyt olen jo täällä. Katson kyllä uudestaan mennessäni :-)

    VastaaPoista
  12. Arjaanneli: Se oma laituri olisikin hyvä juttu. Minä kun en osaa noita puutöitä tehdä, niin täytyy tolle Entiselle poikaystävälle ehdottaa :D

    VastaaPoista
  13. Terve! Kyselit sitä muuntotaulukkoa. Minulla ei ole muistissa sitä osoitetta mutta tällaisen löysin googlella http://yarntree.com/018anchc.htm
    Toivottavasti tuosta on apua?!

    VastaaPoista
  14. Oli niin kesäisen oloista ja näköistä! Sulla on kyllä tosissaan rauhaisa blogipohja...kuin sunnuntai.

    VastaaPoista
  15. Ihana mattorivistö. Taitaa jäädä multa pesemättä tänä kesänä, ensi kesänä sitten.
    Arabian kielessä ei tosiaan kirjoiteta vokaaleja. :)

    VastaaPoista
  16. moiks. vastavierailulla vaan, kuolasin ensin tuolla nabuccossa tovin.

    poikkea toki useammin, nyt eletään jänniä aikoja...

    VastaaPoista
  17. Minäkään en tykkää, kun linnut (tässä läheisellä paikalla sorsat) kakkivat laiturin täyteen. Ei siellä oikein voi istuksia, ellei istu läjässä. ;)

    Matonpesupaikoilla tuoksuu ihanalta. Itse olen vartavasten pyöräillyt mattolaiturille saadakseni nuuhkia sitä tuoksua.

    VastaaPoista